De Lange Wei behoud wederom gouden keurmerk

Voor het achtste opeenvolgende jaar kreeg De Lange Wei te horen dat zij het PREZO Gouden Keurmerk behoud. Donderdag 16 februari toetste een auditor van stichting Perspekt, de toetsingsorganisatie in de sector Verpleging, Verzorging en Thuiszorg, tijdens de tussentijdse audit de kwaliteit van de zorgorganisatie. “Het is een zeer groot compliment dat we wederom voldoen aan de criteria van PREZO. Het getuigt van kwaliteit, van het goede willen doen voor onze cliënten en van het leveren van heel goede zorg en dienstverlening. Dag in, dag uit zetten wij ons met veel betrokken en gemotiveerde medewerkers en vrijwilligers in voor onze cliënten. Leren en verbeteren en het elke dag nét weer een stukje beter willen doen, staat centraal in ons handelen. Ik wil iedereen dan ook hartelijk bedanken en feliciteren met dit mooie resultaat! We zijn allemaal erg trots dat we wederom zo goed scoren”, aldus Agnes Klaren, directeur/bestuurder De Lange Wei.

 

De tussentijdse audit was voornamelijk gericht op het zorgleefplan, informatie aan en communicatie met de cliënten en cliëntveiligheid. Het cliëntenperspectief en de cliëntwaardering wogen voor een belangrijk deel mee in het oordeel van de auditor. Daarnaast keek de auditor expliciet naar kwaliteitsontwikkeling. “De gehele dag liep de auditor mee op de werkvloer om met eigen ogen te zien hoe wij werken. Hierbij sprak hij met diverse medewerkers en cliënten. Tijdens de eindevaluatie sprak de auditor zijn vertrouwen naar ons uit.  Hij trof enthousiaste mensen aan die met plezier vertellen over hun werk met en voor cliënten. Daarnaast gaven onze woonvoorzieningen een rustige en goed verzorgde indruk. Complimenten gaf hij voor de medicatie en het gehele proces daaromheen, de mondzorg en de invoering van het digitale zorgleefplan en het werken met iPads. Tot slot gaf hij aan dat je kunt zien dat er meer aandacht is voor participatie en mentaal welbevinden. We zijn dan ook zeer tevreden met deze uitslag en zien al onze inspanningen van de afgelopen maanden terug in deze terugkoppeling.”   

 

PREZO
Prestaties Zorg (afgekort PREZO) is een prestatiegericht kwaliteitssysteem voor de sector Verpleging, Verzorging en Thuiszorg welke helpt te sturen op Verantwoorde zorg. Stichting Perspekt heeft dit kwaliteitssysteem in 2008 ingevoerd en werkt sinds 2015 met een nieuw model. Het PREZO kwaliteitssysteem ondersteunt organisaties en professionals bij het behalen van prestaties gericht op interne kwaliteitsverbetering en vanuit cliëntenperspectief. Kwaliteit van leven staat daarbij steeds centraal.