Onze diensten

FAQ woningtoegang

Om de professionele hulp bij alarmering zo snel en veilig mogelijk te verlenen, maken we gebruik van digitale woningtoegang. Hieronder vindt u de meest gestelde vragen

FAQ woningtoegang

Krijg ik altijd een digitaal cilinderslot?

De leverancier installeert in principe een digitaal slot. Niet alle deuren zijn echter geschikt voor een digitaal slot. De monteur beoordeelt dit bij installatie en kan ter plekke alsnog een digitale sleutelkluis bevestigen.

Houd ik mijn eigen slot en sleutels bij een cilinderslot?

Nee, het gehele slot wordt vervangen door een digitaal cilinderslot. U ontvangt 5 sleutels bij dit slot. U ontvangt tevens een certificaat waarmee u zelf sleutels bij kunt laten maken.

Houd ik mijn eigen slot en sleutels bij een cilinderslot?

Nee, het gehele slot wordt vervangen door een digitaal cilinderslot. U ontvangt 5 sleutels bij dit slot. U ontvangt tevens een certificaat waarmee u zelf sleutels bij kunt laten maken.

Wat gebeurt er met mijn oude slot?

Uw oude slot wordt verwijderd en wij adviseren u deze in uw meterkast te bewaren. Wanneer het cilinderslot verwijderd wordt omdat u uw abonnement opgezegd heeft, zet de monteur uw oude slot weer terug in uw deur.

Ik heb nu een slot van De Lange Wei.

Als u nu een slot van De Lange Wei heeft verwijderd de monteur dit bij het plaatsen van het digitale slot. Het slot wordt door de monteur teruggebracht naar De Lange Wei. Uw oude slot is door De Lange Wei in de meterkast gelegd en kan daar blijven liggen tot het digitale slot verwijderd wordt.

Moet ik alle sleutels van De Lange Wei inleveren?

U kunt de sleutels die u van De Lange Wei gekregen heeft niet meer gebruiken. We stellen het op prijs als u deze compleet heeft en aan de monteur meegeeft bij het vervangen van het slot.

Het slot van De Lange Wei is nu op een andere deur dan de voordeur gezet. Kan dit ook met het digitale slot? 

Nee, wij plaatsen de digitale oplossing altijd aan de voorzijde/voordeur. Als de deur niet geschikt is voor een digitaal slot wordt er een digitale sleutelkluis geplaatst. In het digitale sleutelkluisje plaatsen we de sleutel die bij de voordeur hoort. Het slot van De Lange Wei wordt door ons verwijderd en uw originele slot wordt hier teruggeplaatst.

Hoe krijg ik extra sleutels wanneer 5 niet genoeg is?

Na installatie van het cilinderslot ontvangt u een certificaat. Met dit certificaat kunt u, tegen betaling, bij gespecialiseerde bedrijf bij laten maken.

Kan ik zelf of iemand anders waar ik van kies ook gebruik maken van de app?

Op dit moment is dat nog niet mogelijk. We zijn samen met de leverancier bezig dit voor de toekomst mogelijk te maken. U kunt dan bijvoorbeeld uw kinderen, de buurvrouw, maar ook uw huisarts of fysiotherapeut toegang geven. Wanneer deze mogelijkheid er is, zullen wij u hier persoonlijk over informeren.

Er is iemand in mijn huis geweest zonder dat ik hier toestemming voor heb gegeven. Hoe weet ik of dit iemand van de zorg is geweest.

Wanneer u vermoed dat er onterecht gebruik is gemaakt van uw woningtoegang kunt u dit bij De Lange Wei melden. Een hiervoor geautoriseerde medewerker kan de login van uw woningtoegang bekijken om te zien of in die periode een medewerker van ons binnen is geweest, terwijl dit niet de bedoeling was. Mocht deze situatie voorkomen, zal De Lange Wei hier op gepaste wijze mee omgaan.

Ik ben een periode niet aanwezig, kan ik mijn abonnement tijdelijk stopzetten?

Dat is helaas niet mogelijk. U huurt de apparatuur en de techniek hierachter. Deze blijven in uw bezit gedurende de abonnementsduur. Daardoor blijven de kosten ook doorlopen. U kunt dit vergelijken met bv uw televisieabonnement.

Ik heb zelf een toegangsoplossing aangebracht (zoals een digitaal slot van een andere aanbieder, een sleutelkluisje of sleutel onder de deurmat). Kan De Lange Wei hier gebruik van maken?

Nee, De Lange Wei maakt geen gebruik (meer) van andere toegangsoplossingen dan de digitale oplossing van Clavisio. 

Ik heb zelf een toegangsoplossing aangebracht (zoals een digitaal slot van een andere aanbieder, een sleutelkluisje of sleutel onder de deurmat). Kan De Lange Wei hier gebruik van maken?

Nee, De Lange Wei maakt geen gebruik (meer) van andere toegangsoplossingen dan de digitale oplossing van Clavisio. 

Kan ik alarmering blijven gebruiken zonder digitaal slot?

Nee, als u ervoor kiest om GEEN gebruik te maken van het digitale slot kan De Lange Wei geen opvolging meer doen bij alarmmeldingen. De overeenkomst van alarmering zal dan ook opgezegd worden en de apparatuur bij u opgehaald worden. Als wij naast alarmering ook thuiszorg bij u leveren zal de thuiszorg gewoon blijven komen.

Komt mijn huishoudelijke hulp ook binnen met de app?

Nee, alleen onze medewerkers die de alarmeringsopvolging doen en thuiszorg leveren zullen gebruik maken van de app om bij u binnen te komen. De medewerkers huishoudelijke ondersteuning blijven op de manier binnen komen zoals u met hen hebt afgesproken.

Ik wil geen alarmering meer met professionele opvolging, maar wel alarmering (de optie met mantelzorgopvolging)

U kunt de keuze maken voor alarmering met mantelzorgopvolging. Als u alarm maakt komt het alarm bij deze oplossing niet bij De Lange Wei terecht maar wordt een naasten benaderd. U geeft van te voren aan welke naasten gealarmeerd moet worden. De Lange Wei speelt dan geen rol meer in de alarmering. Als u gebruikt maakt van de wijkverpleging zal deze zorg blijven bestaan, dit staat los van alarmering. Als u van deze optie gebruik wil maken kunt u dit aangeven via alarmering@delangewei.nl, we nemen dan contract met u op om dit in orde te maken.

Ik heb nog geen alarmering, maar wil wel (alvast) een digitaal slot

Dat is mogelijk, u heeft dan geen installatiekosten maar betaald vanaf het moment van plaatsen wel de maandelijks de abonnementskosten van €17,50

Ik kan niet zo snel beslissen, 1 december is te snel

Dat is geen probleem. Als u voor 1 december 2024 niet gereageerd heeft, wordt er door Zinnovators contact met u opgenomen en worden de aanvraagformulieren voor het slot aan u verstuurd. U kunt zich dan nog steeds bedenken en het aanmeldformulier niet invullen.  De alarmering met opvolging door De Lange Wei zal dan alsnog beëindigd worden.  Mocht u na 31 december 2024 alsnog alarmering en het slot willen, houdt u er dan rekening mee dat de subsidie vervallen is en u zelf de installatie kosten (a 124.95) moet betalen.  

Ik woon in een flat/appartementencomplex: hoe komt de zorg dan binnen?

Alle Verenigingen van eigenaren (VVE) en woningbouwvereniging (WBV) hebben vanuit de VVT-alliantie een brief gehad voor toegang tot de centrale voordeur. De centrale toegang wordt dus via uw VVE of WBV geregeld en betaald. Voor het realiseren van de toegang en het slagen van het project is het belangrijk dat uw VVE/WBV meedoet met de centrale toegang. Als we niet door de centrale voordeur kunnen is het immers niet mogelijk om de opvolging te verzorgen. De toegang tot uw eigen voordeur dient u zelf te regelen en hiervoor kunt u zich aanmelden.

Waar kan ik terecht met mijn vragen?

Op de website www.delangewei.nl vindt u meer informatie. Mocht dit niet voldoende zijn kunt u een mail sturen naar alarmering@delangewei.nl of telefonisch contact opnemen met de Lange Wei op 0184-67 80 00. Voor aanmelden en vragen over de gekozen oplossing kunt u contact met de leverancier Zinnovators opnemen via 030-31 00 421 of support@zinnovators.nl

Uw oude slot wordt verwijderd en wij adviseren u deze in uw meterkast te bewaren. Wanneer het cilinderslot verwijderd wordt omdat u uw abonnement opgezegd heeft, zet de monteur uw oude slot weer terug in uw deur.

Hoe vraagt u personen­alarmering aan?

Wilt u de zekerheid en veiligheid van snelle en professionele hulp in uw thuissituatie? Bel voor meer informatie met onze technische dienst.

Aanvullende diensten

Heeft u behoeften aan meer zorg, hulp of ondersteuning? Wij bieden u diverse mogelijkheden om zo lang mogelijk thuis in uw vertrouwde omgeving te blijven wonen. Bekijk onze aanvullende diensten!

Heeft u vragen over onze diensten?