Over ons

Tip, klacht of compliment

Bij De Lange Wei vinden we het belangrijk dat onze cliënten, hun naasten en bezoekers zich gehoord voelen. Heeft u een tip, klacht of compliment over onze ouderenzorg in Hardinxveld-Giessendam, molenlanden en omgeving? Laat het ons weten. Zo kunnen wij onze zorg en dienstverlening continu verbeteren.

Een gratis advies naar beter

Uw ervaring telt. Of het nu gaat om een positief punt, een verbeteridee of een klacht over onze zorgverlening, wij gebruiken uw advies om de kwaliteit van onze organisatie te verbeteren.

Hoe kunt u uw klacht of tip doorgeven? 

Wanneer u ergens niet tevreden over bent of een tip heeft, kunt u dit via de volgende stappen aan ons kenbaar maken:

Stap 1: Praat eerst met de medewerker

Heeft u een opmerking of klacht? Bespreek deze eerst met de direct betrokken medewerker.

Stap 2: Tot een oplossing komen via de leidinggevende

Helpt dit niet? Dan kunt u het gesprek aangaan met de leidinggevende van de betreffende medewerker delangewei.nl.

Stap 3: Neem contact op met de klachtenfunctionaris of bestuurder

Bij onvervulde zorgen kunt u uw melding richten aan onze klachtenfunctionaris, mevrouw A. von Wasserthal, of aan de bestuurder. U kunt ook gebruikmaken van de klachtenbus op locaties De Rembrandthof, De Zes Molens en De Groene Wei.

Klachtenfunctionaris: vertrouwelijk en betrokken

Wilt u in vertrouwen spreken over uw tip of klacht? Neemt u dan contact op met mevrouw A. von Wasserthal, onze klachtenfunctionaris. 

Externe klachtencommissie: onafhankelijk en transparant

Wilt u een formele klacht indienen? De Lange Wei is aangesloten bij de Regionale Externe Klachtencommissie Drechtsteden. U kunt bij de bestuurder van De Lange Wei aangeven dat u van deze externe commissie gebruik wilt maken. De Lange Wei legt Wzd-klachten ter beoordeling voor aan de KCOZ.

Cliëntvertrouwenspersoon onvrijwillige zorg (Wet zorg en dwang) 

Bij vragen of zorgen over onvrijwillige zorg kunt u terecht bij onze cliëntenvertrouwenspersoon: Femke van Egmond.

Klik hier voor de flyer cliëntvertrouwenspersoon onvrijwillige zorg (Wet zorg en dwang)
Klik hier voor het jaarverslag 2024 “Van inzicht naar impact”

Klachtenreglement

De Lange Wei heeft haar werkwijze rondom klachten vastgelegd in het Klachtenreglement.

Heeft u vragen over onze diensten?